Armit pelasivat 6G1-poolin ottelut lauantaina 10.2 Tupoksen yhtenäiskoululla.

12.2.2024

Armit pelasivat 6G1-poolin ottelut lauantaina 10.2 Kempeleen Lentopallon vieraina Tupoksen yhtenäiskoululla. Vastassa olivat tutut järjestäjäseuran Rubiinit ja Kuhmon Kiva-Lentiksen KIVA C, sekä uutena tuttavuutena, myöhemmin sarjaan mukaan tullut, Arctic Volleyn D-joukkue Rovaniemeltä. Päivän aikataulu oli tiukka ja pelit pelattiin hyvin lyhyillä tauoilla. Joukkueesta puuttui kaksi vanhempaa c-ikäistä, mikä näkyi verrattain tuloksissa. Tytöt tsemppasivat hienosti toinen toisiaan ja peli-ilme pysyi positiivisena läpi päivän. Kapteenin paikkaa toimitti poikkeuksellisesti Neela Juvani, varmoin ja rauhallisin ottein. Jokainen peli oli tiukkaa vääntöä ja pelattiin ratkaiseviin kolmansiin eriin saakka.

Tytöt paransivat yksilösuoritustasoaan päivän aikana. Turnauksen alkupuolella peli oli ailahtelevaa ja haparoivaa, mikä näkyi nostojen epätarkkuutena ja rikkoi hyökkäysten rakentamista. Myös syöttövirheillä annettiin vastustajalle jokunen ilmainen piste. Kun luotto ja rohkeus omaan tekemiseen alkoi löytyä, peli näytti heti paremmalta. Päästiin rakentamaan paremmin tilanteita ja tekemään hyökkäyksillä pisteitä. Saatiin aikaan pitkiä palloralleja, kun päätettiin pelata pallot loppuun saakka. Mallikkaita ässäsyöttöjäkin nähtiin ja niillä saatiin murennettua vastustajan peliä. Hienosti passarin paikkaa hoitanut d-ikäinen Jasmin Kukkohovi passaili rohkeasti myös takakentälle, joista saatiinkin muutamia upeita onnistumisia.

Päivän tulokset:

Rubiinit - Armit 2-1 (25-17, 20-25, 15-9)

Armit - KIVA C 2-1 (25-15, 20-25, 15-8)

Armit - ArVo D 1-2 (25-22, 15-25, 5-15)

Edellisturnauksesta Päivän Armi- titteliä kantanut Oona Similä luovutti arvonimen tällä kertaa Jasminille. Valintansa Oona perusteli Jasminin rohkeudella passaripelaamisessa ja koko päivän kestäneellä iloisella ja positiivisella asenteella.

Seuraavaksi Armeilla on edessään mittelö aluesarjan sijoista 7-11 Rovaniemellä 24.2. Tuolloin vastaan saadaan Suomussalmen Palloseura (SuPs), Arctic Volley (ArVo C), Oulunsalon Vasama (OsVaCT10) ja Ylivieskan Kuula (YK).