Armit pelasivat lauantaina 16.12 3G1 poolin ottelut Kuhmossa Kiva-Lentiksen vieraana

26.12.2023

Aamulla lähdettiin matkaan kahdella autolla kahden aikuisen ja seitsemän tytön voimin. Pari viimehetken sairastumista jätti harmiksemme vaihtopelaajat vähiin tältä reissulta.

Ensimmäisessä pelissä vastaan asettui Sodankylästä saakka paikalle saapunut Tähti-Volley.

Ensimmäinen erä oli ailahteleva, mutta tiukka. Jännitystä oli havaittavissa yhden jos toisenkin tytön puserossa. Lukemat kuitenkin kääntyivät Armeille 27-25. Toisessa erässä vastustaja sai hitaasti, mutta varmasti rakenneltua kymmenen pisteen kaulan, mutta Armit eivät lannistuneet, vaan kuroivat lukemat erän loppuun 20-25.

Kolmas erä aloitettiin johtoasemassa, mutta erän puolivälin ja puolten vaihdon jälkeen vastustaja otti ja vei erän lukemin 12-15.

Toinen peli pelattiin Suomussalmen Palloseuraa vastaan. Tässä pelissä nähtiin päivän parasta Armeilta: varmoja syöttöjä, hienoja ja vahvoja hyökkäyksiä ja sitkeitä puolustuksia. Tällä kertaa kaveri oli kuitenkin vahvempi ja vei erät täpärästi lukemin 25-20 ja 26-24.

Päivän päätteeksi, ruokailun ja uuvuttavan pitkän tauon jälkeen, Armit saivat vastaansa turnauksen isäntäjoukkueen KivaC:n. Armit eivät selkeästikään saaneet tässä pelissä jalkaa enää samalla tavalla liikkeelle, kuin aiemmin päivällä, mutta keräsivät kuitenkin kummastakin erästä pisteet kotiin 18-25, 17-25.

Tytöt parantavat suoritustaan ja yhteishenkeään turnaus turnaukselta. Tämä näkyy rohkeutena mennä selkeämmin palloihin, äänenkäytön lisääntymisenä kentällä ja sitkeämpänä puolustuspelaamisena.

"Päivän Armi"- tittelin tällä kertaa sai Anni Karppinen. Titteliä edellisestä turnauksesta saakka kantanut Peppi Mertaniemi perusteli valintansa hienosti. Anni poistui rohkeasti mukavuusalueeltaan joukkueen eteen ja teki upean työn ensimmäistä kertaa uudessa roolissaan keskipelaajana.

Kuhmon Kivan puolesta palkittiin turnauspäivän päätteeksi, valmentajan valinnan mukaan, joukkueen paras pelaaja. Palkinto meni tällä kertaa Oona Similälle, joka myös rohkeasti ahkeroi useammassa roolissa turnauspäivän aikana, vaikka epävarmalta tilanne uutuuttaan tuntuikin. Joukkue tsemppasi Oonaa hienosti tehtävissään.

Armit - TäVo 1-2 (27-25, 20-25, 12-15)

SuPs - Armit 2-0 (25-20, 26-24)

KivaC - Armit 0-2 (18-25, 17-25)

Seuraava turnaus pelataan loppiaisena kotiotteluna Tähti-areenalla.