Muiden D-joukkueiden kuulumiset 27.1. turnauksista

31.1.2024

D-tiikerisarjan Syklonit avasivat kevätkautensa vahvasti Muhos Volleyn Taifuunien emännöimässä turnauksessa Muhoksen palloilusalilla 27.1. Syklonit pelasivat kolme peliä, joista kaikista otettiin hienon kannustamisen, pelaamisen riemun, sekä tietenkin karttuneiden taitojen saattelemana 2-0 voitot. Syklonit ja Taifuunit pelaavat kevätakauden samassa lohkossa, jonka seuraavaa turnausta isännöivät Saloisten Salaman joukkueet Raahessa 17.2.

Tiikerisarjaa syyskauden pelanneet Salamat puolestaan aloittivat aluesarjassa kotiturnauksella poolissa 4F1. Ensimmäinen aluesarjan peli Kempeleen Roihuja vastaan jännitti Salamia ja peli ei ollut eteenkään ensimmäisessä erässä omalla tasolla. Toisen erän loppua kohden kuitenkin jännitys alkoi hellittää ja hienosti tytöt nousivat hävityn ensimmäisen erän jälkeen 2-1 voittoon. Seuraavissa peleissä olikin edelliseltä kaudelta tutut vastustajat Osva kelt. ja Kisko musta. Tyttöjen peli kulki mallikkaasti ja molemmista peleistä ansaitusti 2-0 voitot. Viimeisen pelin alkuun sattui Salamille yksi loukkaantuminen, mikä tietenkin harmitti koko joukkuetta. Poolinousun myötä Salamat suuntaavat seuraavaksi Ivaloon asti Lapin Susien vieraaksi!

Trombien kausi jatkui puolestaan Kempeleessä poolin 4B merkeissä. Trombien peli on kehittynyt hienosti talven aikana, tämän laittoivat myös vastustajat merkille. Avausottelu Rovaniemen joukkuetta vastaan voitettiin puhtaasti 2-0, vaikka toinen erä olikin tiukkaa taistoa ja vastustaja sai melkoisesti etumatkaa. Kempeleen kotijoukkueet tiedettiin ennalta koviksi vastustajiksi. Kipinät voittivat Trombit 2-0, mutta varsinkin toisessa erässä ennakkosuosikkia haastettiin tosissaan. Trombien ja Liekkien välinen ottelu ratkaisi myös sen, kumpi pääsi B-poolista toisena joukkueena nousemaan A-pooliin. Ottelun ratkaisu venytettiin kolmanteen erään asti, mutta kotijoukke nappasi tästä voiton ja samalla poolipaikan itselleen. Seuraava mahdollisuus A-pooliin nousuun saadaan Himangan Roiman järjestämässä poolin 5B turnauksessa!

Kuvat Palloilusalilta kotiturnauksista!